TÜRK DERİSİNİN HEDEFİNDE ÇİN VAR

TÜRK DERİSİNİN HEDEFİNDE ÇİN VAR

Asya’nın en büyük fuarlarından China International Clothing and Accessories Fair (CHIC) ,16-18 Mart tarihleri arasında yeni fuar alanı National Exhibition & Convention Center’da düzenlendi. Çin pazarına girişte köprü görevi üstlenen CHIC, Asya’nın en büyük ve en prestijli moda fuarı arasında gösteriyor. Fuar, bu yıl ikinci defa Çin’in Şanghay şehrinde düzenleniyor. CHIC fuarı öncelikle Çin olmak üzere Asya pazarı için önemli bir giriş noktası teşkil olduğu kaydediliyor.

 

İDMİB, Çin’e odaklanıyor

 

Rusya’da yaşanan sıkıntılara karşın alternatif Pazar arayan Türk deri sektörü, İDMİB’in önderliğinde yüzünü Uzakdoğu’ya çevirdi. Türk derisinin kalitesini, sektörün  gücünü göstermek isteyen İDMİB, hedef ülke olarak radarına aldığı Çin’e önem veriyor. Bu sene 24’üncüsü düzenlenen fuara başta Çin markaları olmak üzere Kore, Almanya, İtalya, Fransa ve Türkiye gibi ülkelerden olmak üzere 400 yabancı marka ve toplamda 1000’in üzerinde firma katıldı. 100 bin metrekarelik alanda düzenlenen fuara Türkiye pavyonuna ziyaretçiler yoğun ilgi gösterdi. Bu sene üçüncü defa İDMİB tarafından milli katılım organizasyonu düzenlenen CHIC Fuarı ile Türk deri firmalarının hedef pazarlardan biri olan Çin pazarıyla buluşmalarını sağlamak ve Türk ürünlerinin kalite algısını bu pazarda yükseltmek hedefleniyor. Türk deri ihracatında Çin’in payını büyütmek ve etkin ticari bağlantılar kurmak için Türk firmaları yoğun çaba içinde oldular.

İDMİB milli katılım organizasyonu ile 14 deri konfeksiyon ve 1 ayakkabı firması CHIC Fuarı’nda bin 92 metrekare alanda Türkiye’yi temsil ettiler. İDMİB’in info stand ve trend alanı olmak üzere toplam  185 metrekarelik alanda 9 kombinden oluşan tasarımlar sergilendi. Fuara ilişkin olarak İDMİB tarafından milli katılıma dahil olan firmaların bilgilerinin yer aldığı katalog basılarak, dağıtımı yapıldı.